آنتي بادي IgG توكسوپلاسما Toxo IgG Toxo IgG (Elisa)

* نام آزمايش:

 Toxo IgG

 

* نام های دیگر آزمایش:

Toxoplasma gondii Antibodies, IgG و Toxo IgG

 

* آزمایشهای مرتبط:

TORCH; CSF Analysis; Amniotic Fluid Analysis

 

* نمونه مورد آزمایش:

نمونه خون از ورید بازو

 

* شرایط نمونه گیری:

آمادگي خاصي لازم نيست 

 

 

* چرا و چه موقع درخواست می شود:

اين تست برای تشخیص عفونت توکسوپلاسما گونديی در زن باردار، جنین، یا در فرد دچار نقص ایمنی با علائم شبه آنفولانزا؛ گاهی اوقات برای تعیین اینکه آیا فرد قبلا آلوده شده است یا برای کمک به تعیین اين كه آيا عوارض، ناشي از عفونت فعال توکسوپلاسما است؛ يا هنگامی که زن باردار یا فرد دچار نقص ایمنی، در معرض توكسوپلاسما گونديی قرار گرفته است و/ یا علائم شبه آنفولانزا یا عفونت شدید چشم یا مغز دارد که پزشك مشکوک است ناشي از توکسوپلاسموز باشد، درخواست مي شود.

 

* دانستنی های بیشتر:

توکسوپلاسما یک انگل پروتوزوایی داخل سلولی اجباری است که انسان و سایر پستانداران را آلوده می کند آلودگی با این انگل گستره جهانی داشته و عفونتهای انسانی بسیار شایع است . توکسوپلاسموز در دو موقعیت بالینی دارای اهمیت خاص است ،اول عفونتهای منتقله به جنین و دوم به عنوان شایع ترین عفونت فرصت طلب دستگاه عصبی مرکزی در افراد مبتلا به ایدز . این انگل در عفونتهای مادر زادی می تواند سبب هیدروسفالی ،عقب ماندگی ذهنی و کوریورتینیت شود .

آنتی بادی هاي IgG، چند هفته پس از عفونت اولیه برای ايجاد حفاظت طولانی مدت در بدن تولید می شوند. IgG در عفونت فعال افزايش مي يابد، سپس با برطرف شدن عفونت توکسوپلاسما،غیرفعال شدن انگل تثبیت مي شود. هنگامی که شخص يكبار در معرض اين انگل قرار مي گيرد، داراي مقدار قابل اندازه گیری آنتی بادی IgG برای بقیه عمر در خون باقي مي ماند. تست آنتی بادی IgG توکسوپلاسما را مي توان به تنهايي، يا همراه با تست آنتی بادی IgM برای کمک به تأیید وجود عفونت اخیر یا قبلی توکسوپلاسما مورد استفاده قرار داد.

* در چه شرایطی تست کاهش می یابد

سطح آنتی بادی IgG در افراد دچار نقص ایمنی با اين كه توکسوپلاسموز فعال دارند، ممکن است پایین تر از حد انتظار باشد.

تست آنتی بادی توکسوپلاسما گونديي به طور روتين براي زنان باردار بدرخواست نمي شود، اما ممکن است هنگامی که پزشک می خواهد تعیین كند كه آیا زن قبلا توکسوپلاسموز داشته و هنگامی که او در معرض مدفوع گربه، گوشت خام یا خوب پخته نشده، یا آب یا غذای آلوده قرار گرفته است، درخواست مي شود. هنگامی که تست آنتی بادی منفی است، اما شك و ترديد هنوز هم بالا است، آزمايش ممکن است یک یا چند بار در طول دوران بارداری تکرار شود. تست آنتی بادی ممکن است براي فرد داراي سیستم ایمنی ضعیف، زمانی که علائم بیماری شبه آنفولانزا دارد و براي هر کسی که دارای علائم یا عوارضي است که توکسوپلاسموز را تداعي مي كند، درخواست مي شود

 

 

* مقادیرطبیعی:

 

Negtive : <0.9

Borderline : 0.9-1.09

Positive : >1.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


آمار سایت

افراد آنلاین: 175 نفر

بازدید های امروز: 344 نفر

بازدید های دیروز: 537 نفر

تعداد کل بازدید های سایت: 1958269 نفر


نقشه سایت


تماس با ما